Het klopte in álle opzichten…..3 mei jl. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Het klopte in álle opzichten…..3 mei jl. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Het klopte in álle opzichten…..3 mei jl.

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

06 Mei 2008 | Sri Lanka, Colombo

...Christiaans vertrek voor de fietstocht van 10.000 kilometer!

Het was een grandioze dag, alles werkte mee, het was stralend mooi en warm weer! Er waren uit alle uithoeken van het land een terrasvol mensen gekomen om Christiaan uit te zwaaien. Zijn familie, o.a. uit Tiel, en ook z’n oma, alle bestuursleden en medewerkers van de stichting uit Steenwijk, Hengelo, Zwolle, Haarlem en ook uit Hoofddorp en Rhenen waren present! Alles moest natuurlijk op tijd klaar zijn voordat Christiaan er aankwam vanuit zijn woonplaats Tiel. Daar vandaan is hij op de fiets gestapt en op zijn route in een uurtje naar Rhenen gereden, van waar het officiële startpunt was. Naast de familie en stichtingsmedewerkers waren er uiteraard de goede vrienden aanwezig met wie hij opgegroeid is!

Twee spandoeken van de stichting vertelden het hoe en waarom van deze vrolijk uitziende bijeenkomst. Mooie met helium gevulde ballonnen kleurden het tafereel feestelijk rood bij restaurant Cunera, vlak aan de weg waar we Christiaan aan konden zien komen. Er was een fijne sfeer en verbinding met elkaar. En ineens een vrolijk gezicht dook op van Christiaan, trappend tegen de helling op. Zijn lach werd steeds groter naarmate hij alle feestelijke versiering zag. Inderdaad, daar doe je het voor…
Eerst was er het kennismaken met iedereen van de stichting, want ja, dat was een plotselinge laatste-moment-actie. Nadat Christiaan onze site gezien had, besloot hij zijn fietstocht voor de kinderen in Sri Lanka laten sponsoren. Fantastisch! Hij is een bijzondere mens!

Christiaan zei alle tijd te hebben, maar wilde in elk geval op tijd al een stuk in Duitsland zijn, ook om het gevoel te hebben dat hij de eerste grens gepasseerd was. Dus we hebben heerlijk in de zon gekletst, met elkaar en met hem. Er waren ook moeilijke momenten, maar dat mag als je zoon of broer in z’n eentje gaat fietsen door al die landen tot en met India en Sri Lanka!
We hebben getoast met elkaar en gegeten en zo was het óók een feestje voor hem.

Gezelligheid kent geen tijd, maar ook aan alle gezelligheid komt een eind….
Er zijn nog snel een paar laatste foto’s gemaakt van het opstappen en wegfietsen.. en onder luid gejuich reed Christiaan op zijn minimaal bepakte fiets al zwaaiend de helling af…. richting India -Sri Lanka,…… of toch eerst maar als doel Kiev, want je fiets te pakken en te zeggen: ik ben onderweg naar India, dat is dan nog wel ver. En dat heeft Christiaan goed door, haalbare doelen stellen in je leven en vandaar verder…

SUCCES Christiaan!!! Waar je ook bent, in Duitsland onderweg naar Polen….!
We denken aan je!!! En leven met je mee op www.christiaanjacob.waarbenjij.nu
Foto-album van o.a. zaterdag: www.kitty-dejong1.magix.net

Zie ook voor alle ins- en outs http://www.childrenshomesrilanka.nl met de sponsorteller.

Hartelijke groet,
Milly (voorzitter)

• 06 Mei 2008 - 17:09

Marja Bakker:

Ik wens Christiaan veel succes en zal hem zeker op de site volgen. Een heel byzonder initiatief. Moedig

• 06 Mei 2008 - 21:10

Vera:

Het leek wel op een feestje inderdaad! Het was erg gezellig en ik ben erg benieuwd naar zijn verhalen op www.christiaanjacob.waarbenjij.nu
    Het zou helemaal geweldig zijn als we genoeg geld binnen halen om het ambachtschooltje écht af te maken en voor de toekomst nog meer zekerheden kunnen inbouwen! We gaan ervoor!

• 14 Mei 2008 - 09:57

Kitty:

Het was alsof er een warme deken om je heen werd gelegd ( dit is niet gerelateerd aan het warme weer die dag ;-))Velen kenden elkaar niet, maar daar was feitelijk niks van te merken.Uiteraard was de aandacht gefocused om Chris en zijn te ondernemen fietstocht, maar toch was er vanuit diverse hoeken aandacht voor elkaar. En eerlijk is eerlijk dat kom je in de huidige maatschappij nog maar zelden tegen.En hoe vaak krijg je als je als je je tranen even niet kunt bedwingen ( om wat voor reden dan ook) een schampere opmerking, maar ook dat was niet het geval, want ja naast blijdschap, trots,en liefde was er ook hier en daar een klein beetje verdriet, maar ook dit werd door diverse mensen op een goede manier opgevangen, kortom een perfecte dag die niet mooier had kunnen zijn voor Chris en iedereen die er bij aanwezig was :-)En waar we met een goed gevoel op terug kunnen kijken........

:-)

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!