Vrijwilliger Anne gaat als een speer!!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Vrijwilliger Anne gaat als een speer!!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger Anne gaat als een speer!!!

Door: Milly Zeilstra (voorzitter)

Blijf op de hoogte en volg Milly

07 Januari 2009 | Sri Lanka, Colombo

Onze vrijwilliger Anne Tijdhof, die sinds de Kerst in Sri Lanka verblijft, doet erg goed werk in het tehuis! In korte tijd heeft Anne al veel kunnen bewerkstelligen: bijvoorbeeld leuke activiteiten zoals 'n schoolreisje naar een mooie tempel en ook nog naar het strand en de zee. Dat was 'n geweldige ervaring voor de jongens. Maar ook een zeepglijbaan op het terrein zelf was een succes! Anne signaleert en onderneemt goeie acties, dit uiteraard in overleg met onze vrijwilligersbegeleider Vera, die vanuit Nederland regelmatig contact met haar heeft, zowel per mail als telefonisch. Praktische zaken komen natuurlijk ook aan de orde. Zo heeft Anne voor matrasbeschermers gezorgd voor twee kinderen die 's nachts niet droog blijven. Nu kunnen ze eindelijk op een matras slapen en hoeven ze niet meer op het hout te liggen. Ook komt er een planbord en zijn er droogrekken gehaald door haar, zodat de was bij regen ook binnen kan drogen.
En dit is allemaal in hooguit 2 weken geregeld!

Gelukkig staat de nieuwe 'matron'(hoofd begeleiding) veel meer open voor vernieuwing. De 'oude' hoofdleidster is met pensioen gegaan. Dus met frisse wind vanuit Sri Lanka in combinatie met jonge frisse wind in de persoon van Anne, gaat het vooruitstrevend in het tehuis!
Geweldig Anne! Ga zo door!
Voor het complete verhaal, zie ook http://www.annetijdhof.waarbenjij.nu

Uiteraard blijven we, ook Anne, heel graag reacties lezen van u op de site!
Warme groet, namens het bestuur,
Milly Zeilstra (voorzitter)

• 07 Januari 2009 - 14:23

Vera:

Milly en Anne: mooi wark!
    XX van een trotse Vera

• 11 Januari 2009 - 18:07

Jos En Ans:

hallo milly
    wat fijn dat anne zo gesteund wordt door jullie stichting. dat is voor ons [ouders] ook een geweldige opsteker. ook heel leuk om alle support mail van jou en van vera te lezen. dank jullie wel.

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!