Goed aangekomen in Sri Lanka! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Goed aangekomen in Sri Lanka! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen in Sri Lanka!

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

26 November 2005 | Sri Lanka, Colombo

Hallo allemaal,

Even een update alvast, omdat de email hier (nog) niet werkt en er veel problemen zijn met internet, waarschijnlijk van de hevige regen van afgelopen week. Heel veel huizen vooral langs het spoor hebben veel wateroverlast.

We zijn gisteren dus goed aangekomen in Sri Lanka na een heel goede vlucht van maar 10 uur, zonder tussenstop.
We zijn tegelijk aangekomen met nog 3 Nederlandse stellen, die ook weer tegelijk met ons weggaan.
We waren wel ontzettend moe, omdat we hier al om 07.00 uur in het hotel aankwamen en dus nog de hele dag voor de boeg hadden. Ook natuurlijk 's avonds de familie bezocht en gestoeid met de neefjes die erg blij waren ons te zien!
We hebben onderhand al 4 sms-jes gekregen waarin over het slechte weer in Nederland werd verteld en de onbegaanbare wegen en vele files, niet leuk voor jullie! Kennelijk waren we net op tijd weg, omdat ook veel vluchten gecanceld werden.
Gisteravond regende het hier nog wel, maar vandaag is wonderbaarlijk een schitterende dag. We hebben dan ook 'rust' op onze planning staan.

Al veel mensen weer ontmoet, van het hotel en ook aan het strand.
Ronald en Gre, hartelijke groeten van Gitan! Ik zit nu achter de PC van het Cybercafe, naast het hotel, bij Pryanthe. Iedereen kent jullie en zijn blij dat jullie straks komen.
Dirk en Leo, de mensen zijn ook blij dat jullie weer komen in januari.

Voor het thuisfront:
Charles, ik heb gisteren geprobeerd je een aantal keren te bellen, rond 17.30 uur, Ned. tijd, maar helaas was je er niet. Ik hoop dat alles goed is onder de omstandigheden. Doe Riet de hartelijke groeten van ons! Veel sterkte!
Oveida, je hebt nu het telefoonnummer van het hotel ook en Aruna gebruikt nu het Srilankaanse mobiele nummer, waarop gesmst kan worden en wij terug kunnen sms-en.
Leslie en Desiree, hoop dat Nona wat 'kat' vriendelijker aan het worden is.
Michel, ik heb het filmpje van het kindertehuis ook mee om te laten zien, maar ook jouw filmje.
Yuri, hoop dat alles een beetje goed geregeld is nu met je auto en dat je lekker opschiet met je voorbereidingen voor Colombia!
Yolanthe, geef Joey maar een aai van ons!

Dit is zo misschien wat onpersoonlijker dan mailtjes, maar helaas gaat dat nu niet en sms-en met een Nederlands nummer kon gister wel maar is erg duur en bellen is natuurlijk ook duur, alhoewel we dat nog wel doen, maar dan weten jullie alvast wat.

Na het weekend ga ik naar het kindertehuis en in dezelfde week ga ik ook 1 of 2 nieuwe tehuizen bezoeken. Het tehuis waar ik eerder over sprak, schijnt heel goed georganiseerd te zijn, maar geen matrasjes voor de gehandicapte kinderen. Ik ga daarom informeren wat de reden daarvan is. Misschien toch omdat speciale matrasjes duurder en voor hen niet te betalen zijn.
Verder schijnt er nog een armer tehuis in Panadura te zijn, waar ik ook even wil kijken.

Dit was het voor nu even.
Ik hou jullie op de hoogte!
Voor al onze dierbaren: Oveida e/o Leslie hebben onze nummers.
O ja, we zitten in een andere kamer dan gedacht, namelijk in kamer 106 ! Via de recetie zo door te schakelen. Beste tijd om te bellen, indien nodig, rond 13.30 tot 19.30 uur. Je kunt altijd zeggen/vragen, als we niet op de kamer zijn, dat we dan bij de bar of het restaurant zijn. Dat kan ook zo doorgeschakeld worden.

Veel sterkte Riet en Charles!

Voor allemaal: Veel liefs van ons uit een warm!!!(sorry hoor... ;)...) Sri Lanka!

Milly

  • 26 November 2005 - 07:52

    Janny Fioole:

    Hele goede tijd in Sri Lanka! Ik had eindelijk tijd om je web-log te bekijken. Jullie doen fantastisch werk.Denk je ook aan het noorden?
    Hartelijke groet van Janny

  • 27 November 2005 - 05:37

    Alien:

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen daar!!! Veel plezier en rust gewenst

  • 27 November 2005 - 05:54

    Peter Schalk:

    Heey Milly,

    Ik zit ook op Sri Lanka, hoop je te ontmoeten.. ben hier tot 11 dec..

    Grt Peter Schalk, Youth United for Sri Lanka

  • 27 November 2005 - 08:08

    Jolanda:

    Lieve Milly,
    Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet van alles ik denk aan je. Veel liefs Jolanda

  • 27 November 2005 - 09:25

    Alien:

    Neem tussen alle drukke werkzaamheden m.b.t. het kindertehuis ook rust!!!!
    Jullie hebben beiden hard gewerkt de afgelopen tijd en veel te verwerken gehad!!!

  • 02 December 2005 - 14:56

    Esther Faber:

    Hartelijke groeten, ook aan Aruna, veel liefs en gedachten naar jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 113431

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

VIJF jaar JUBILEUM !!!

Landen bezocht: