Boyshome deel twee - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Boyshome deel twee - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Boyshome deel twee

Door: Milly / stagiaires Loes+Femke

Blijf op de hoogte en volg Milly

06 November 2005 | Sri Lanka, Colombo

Hieronder het tweede stageverslag van Loes en Femke!

We hebben het hier nog steeds erg naar onze zin. De kinderen zijn ontzettend lief en we moeten veel om ze lachen. We hebben ook al een Bert en Ernie look a like ontdekt. Foto's daarvan volgen nog!!
We hebben veel geknutseld en spelletjes gedaan met de kinderen. Erg grappig om te zien hoe zij met hun mond een snoepje uit het water halen. Helemaal toen wij er per ongeluk iets te veel water in hadden gedaan. Gelukkig vonden de kinderen het erg leuk om te doen.
Inmiddels ook voorlichting gegeven over autisme op het schooltje. Hier hebben we ook een ochtend muziek en dansles gegeven. Wel apart om te zien hoe sommige leerkrachten de kinderen in het gareel proberen te houden. Wanneer een kind niet luistert of niet goed meedoet krijgt het een tik met een zweep. Maandag gaan we een dag meedraaien op het schooltje om de informatie die we gegeven hebben over autisme in de praktijk te kunnen brengen.
Het is erg fijn dat de leerkrachten hier open voor staan.

Verder eten we hier met onze handen zoals iedereen in Sri Lanka doet, krijgen we drie keer per dag rijst, zitten we al twee weken zonder spiegel:S, is Loes op een haartje na aan de dood ontsnapt door een kokosnoot die uit de boom viel, zit er een mega kever op onze kamer die natuurlijk alleen s'nachts tevoorschijn komt om ons wakker te houden en komt er woensdag een andere Nederlandse vrijwilliger langs om mee te kijken.

Het land is echt heel erg mooi en de bevolking is super vriendelijk. Ze willen je overal bij helpen.

Liefs Loes en Femke
voor foto's, zie: www.loesenfemke.waarbenjij.nu

Reactie van Milly:
Wat betreft dat zweepje, daar ga ik zéker over praten met het bestuur van het kindertehuis als we in Sri Lanka zijn, op de algemene bestuursvergadering, waar met name over ontwikkelingen gesproken zal worden. Helaas was ik daarvan niet eerder op de hoogte, anders had ik daar eerder iets aan kunnen doen, maar dat zweepje moet weg! Met slaan bereik je niks, met liefde en beleid bereik je veel meer. En nu weten ze straks ook ïets over autisme en dan kan ik daar op door-borduren.
Lieve groet, Milly

• 06 November 2005 - 13:01

Milly:

Hebben jullie trouwens gezien, onderaan deze pagina dat de site al bijna 22.000 keer bekeken is?! Geweldig!
    Zou nog mooier zijn als 10% daarvan sponsor zou zijn..... ;)
    Dus geef de site gerust door en vertel over de kindertjes...

• 06 November 2005 - 13:04

P.S. Milly:

.... 1 % is ook al meegenomen....
    ;) :) ;)

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!