Bestuursvergadering op z'n Srilankaans - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Bestuursvergadering op z'n Srilankaans - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Bestuursvergadering op z'n Srilankaans

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

08 December 2005 | Sri Lanka, Colombo

Hallo allemaal!!!

Wat heerlijk toch weer om al die leuke en ondersteunende berichtjes te lezen! DANK jullie wel!

Nou, we hebben maandag dus een bestuursvergadering gehad en inderdaad.....op z'n Srilankaans. Dat houdt in dat alles zogezegd op z'n ellevendertigst gaat. Voor degenen die de uitdrukking niet kennen: zeer langzaam....!

Maar iedereen was aanwezig en ze waren blij dat we erbij konden zijn, Aruna was er dus ooki, heel handig voor de vertalingen, want ze knikken wel keurig ja, dat ze Engels begrijpen, maar uit de reactie blijkt dan dat het niet echt zo is.

Het gaat heel goed met het "Boyshome" en het bestuur is zeer tevreden over onze goed ge-oliede stichting. Ik heb uiteraard alles gevraagd wat ik wilde weten en zij hadden zelf ook nog een paar vragen en ook een soort contract. Het bestuur bestaat uit overwegend oudere mensen, boven de 60 en dat vinden ze hier best oud. Ze gaven aan dat ze hun functie op een goede dag misschien niet meer konden doen en dat anderen dat dan overnemen en dat dat al heel goed geregeld is.
Maar voor eventuele nieuwe mensen die de organisatie van het bestuur daar moeten regelen, wilden ze graag wat vastigheid van onze kant, liefst op papier.
Ik heb daarom een soort contract getekend waarin staat dat ...
de stichting hen tegemoet komt in het onderhoud van het gebouw en de vergoedingen van de lonen van de verzorgsters van de kinderen. Dat is 't zo'n beetje in het kort gezegd en ik heb hen dat contract vooralsnog voor 2 jaar toegezegd en dat kan ook prima. Maar ik zei erbij dat ik niet 5 jaar vooruit kan kijken omdat ik ook maar een "bedelaar" ben (deed ik met met mijn handen ophoudend...) in Nederland die afhankelijk is van sponsors. Daar moesten ze wel wat om lachen. Verder nog wat andere dingetjes, over de datum van de loonbetalingen en andere zaken. Alleen stond mijn naam er niet geod in, Milly Celesta ipv Milly Zeilstra. Er werd iemand weggestuurd met het papier en later bleek dat die naar het dorp was geweest om het over te laten typen....tja....ik raak er aan gewend. Alles op z'n Srilankaans.....haha... maar alles is uiteindelijk goed afgerond!
Aan het einde kreeg ik een map met een aantal bladzijden met nog foto's van de opening in mei dit jaar! Keurig gelamineerd! Erg aardig van hen! Het zijn wat stijve mensen, maar uiteindelijk kreeg ik ze toch nog aan het lachen en maakten ze zelf ook nog wat grapjes! We hebben daar gegeten, lunch, uiteraard rijst en curry en natuurlijk gewoon met de hand!

We waren om 09.00 uur van het hotel vertrokken en om 15.30 uur weer terug.
We zijn dus ook niet langs de kinderen geweest, want om er maar een half uurtje te blijven is niks. Ik ga er dus nog een andere keer heen.
Maar eerst ook nog een ander tehuis bezoeken, zie volgende update!

Veel liefs en keep on writing me!!!!

Milly

  • 08 December 2005 - 10:31

    Syb:

    Fijn dat alles goed gaat.
    Gefeliciteerd met de ondertekening. Super. Denken jullie ook een beetje aan jezelf...
    Je broertje :)

  • 08 December 2005 - 10:43

    Jolanda:

    Milly, ik zou graag deze kersttijd de stichting onder de aandacht willen brengen van mijn familie en vrienden, voor donaties. Heb jij hier een geschikte mailing voor? Liefs, Jolanda

  • 09 December 2005 - 11:31

    Esther:

    Hoi Milly, Goed idee van Jolanda, heb je een geschikte mailing? Of ik doe een aantekening bij alle kerst kaarten, Wie weet levert het wat op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 113427

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

VIJF jaar JUBILEUM !!!

Landen bezocht: