Nieuwe ontwikkelingen..... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Nieuwe ontwikkelingen..... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontwikkelingen.....

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

27 Februari 2006 | Sri Lanka, Colombo

.....alvast een tipje van de sluier...

Hallo allemaal,
Het is alweer even geleden sinds de laatste update, maar we hebben absoluut niet stilgezeten en we zijn nog steeds bezig met allerlei nieuwe ontwikkelingen. O ja, tussendoor ben ik ook nog 50 jaar geworden, ja-ja, Sara dus, en ik kan je vertellen….het deed niet pijn. Het was zelfs hartstikke leuk, ik ben erg verwend en verrast door mijn man en mijn kinderen!
Als de 2e helft van de eeuw mij net zoveel voldoening geeft als de eerste, dan ben ik een gezegend mens.

Maar goed, jullie willen natuurlijk weten hoe het allemaal met de stichting en haar ontwikkelingen gaat. In ieder geval hebben we half maart weer een bestuursvergadering en dan zullen er flinke knopen doorgehakt worden. Daarbij is ook Harry van Stichting Hart voor Kinderen uitgenodigd. Harry heeft ons (en ook andere stichtingen) benaderd en wil met ons ‘in zee’ gaan om in Sri Lanka datgene te realiseren wat we nog graag willen, wat het Srilankaanse bestuur nog graag wil voor de verstandelijk gehandicapte kinderen in het tehuis in Matugama.
De stichting Hart voor Kinderen is een jonge en ambitieuze stichting die zich inzet voor de meest kansarme kinderen in de derde wereld. Zij gaan ons steunen met gelden en daadkracht. Zij gaan aanstaande zomer minimaal drie maanden naar Sri Lanka om daar het ambachtschooltje en het vocaal centrum te realiseren, de bouw te begeleiden en vakkennis over te brengen en zonodig mensen op te leiden die in het vocaal centrum kinderen met een vorm van autisme kunnen begeleiden.
Verder willen ze ook helpen met het opknappen van het ‘basis’-schooltje bij het Mayura Childrenshome in Matugama, waarvoor al een mooie donatie is gegeven door een kerkgemeenschap.
Als de financiën dat toelaten, gaan zij in dezelfde periode ook het Sukita tehuis voor 105 verstandelijk gehandicapte meisjes bezoeken en daar het nodige aanpassen en opknappen (zie foto’s). Wij zijn heel erg blij met dit initiatief!

Er is veel geld nodig om dit allemaal in de juiste en goede banen te leiden, maar we hebben daar alle vertrouwen in! Harry en Anja (oprichters) www.stichtinghartvoorkinderen.nl , zijn hier ook al druk mee bezig. Wij, bestuur en medewerkers van Stichting Childrenshome Sri Lanka, hopen daarnaast ook op uw inzet en steun, wetende dat u ons al steunt. Maar misschien kunt u onze site met link doorgeven aan anderen, mensen uit uw adresboek.
Alle donaties en giften komen ten goede aan de verstandelijk gehandicapte kinderen in Sri Lanka in het Mayura Childrenshome(Boyshome) en het Sukita Childrenshome(Girlshome).

Alle donaties en giften komen voor 100% ten goede aan de verstandelijk gehandicapte kinderen in Sri Lanka in het Mayura Childrenshome(Boyshome) en het Sukita Childrenshome(Girlshome). Harry en Anja betalen zelf alle eigen onkosten zoals hun verblijf, de tickets, maar ook alle verdere overhead kosten.
Dit betekent dus dat iedere euro WEL besteed is!

Doet u mee met deze doorgeef-ACTIE voor
- het ambachtschooltje
- het vocaal centrum
- opknappen van het Girlshome
Toekomst voor kansarme kinderen: met uw hulp –en dat is gebleken- is dat echt mogelijk!

We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, na de vergadering van half maart.
We zien reacties op de site graag tegemoet en ook ideeën zijn welkom!

Warme groet,
Namens het bestuur,

Milly Zeilstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 113431

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

VIJF jaar JUBILEUM !!!

Landen bezocht: