Sociale werkplaats in zicht..en..tafel BVD... ! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Sociale werkplaats in zicht..en..tafel BVD... ! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Sociale werkplaats in zicht..en..tafel BVD... !

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

17 Mei 2006 | Sri Lanka, Colombo

Beste mensen, lezers, gevers en iedereen die ik nog vergeten ben.... :)

Het is alweer even geleden dat ik een update op deze site schreef. Ondertussen hebben we ook nog gecollecteerd in Steenwijk met 12 vrijwilligers en zo nog 1.270 euro opgehaald. Zeker niet gek voor een eerste keer en een beperkt aantal mensen en tijd.
We zijn momenteel ontzettend druk met de stichting en ook in de samenwerking met stichting Hart voor Kinderen. Over één week gaan Harry en Anja van Hart voor Kinderen al naar Sri Lanka, voor 3 maanden.

De voorbereidingen rond de bouw en deskundigen werven etc. zijn onderhand in volle gang in Sri Lanka dankzij de grote inzet en tijd van Aravinda Indrasinghe die alles begeleidt voor het project sociale werkplaats/vocaal centrum.

Verder wordt er a.s. week in Tolkamer(bij Lopik) gecollecteerd, v.a. zaterdag 20 mei, voor uiteraard hetzelfde doel. We kunnen nog mensen gebruiken met collecteren. Mochten er nog mensen willen helpen, héél graag. Stuur me een mailtje en ik geef je informatie. Als je uit/rond Steenwijk of Zwolle komt, kun je meerijden met mij.

Er zijn ook plannen voor een kraam tijdens de midweekfeesten of misschien een ander evenement, waar we ook aan de kinderen hier denken natuurlijk, met schminken en grabbelton e.d. en nog veel meer.

Maar ik heb het toetje voor het laatst bewaard natuurlijk, want we hebben een heel leuk nieuwtje!
DE TAFEL VAN BAREND&VAN DORP is geschonken aan de stichting voor het project in Sri Lanka! Geweldig!!! Dank jullie wel Barend en van Dorp! Dat is een GOEDE zet voor een goed doel!
Dirk, onze penningmeester, heeft dat voor elkaar gekregen na een tip van Harry dat BVD er mee ging stoppen. Deze tafel van BVD zal uiteindelijk worden geveild. Ik ben in gesprek met personen (waar ik nog niks over los kan laten... ;) over het tentoonstellen van de tafel gedurende een periode, zodat zoveel mogelijk mensen die kunnen bezichtigen voor een zo groot mogelijke bekendheid en er zo uiteindelijk een groot bedrag ten goede komt aan de kinderen in Sri Lanka!

Hou de site www.childrenshomesrilanka.nl dus in de gaten voor al het nieuws en geef het vooral ook door aan anderen.

En we zijn gek op berichtjes in het gastenboek!

Groetjes en tot volgende update,
Milly

  • 17 Mei 2006 - 13:42

    Jasper:

    Heb je ook foto's van die tafel? WaarBenJij.Nu is geïnteresseerd! Zou misschien goed passen in ons nieuwe kantoor?

  • 17 Mei 2006 - 14:15

    Milly:

    Staat genoteerd Jasper!
    Helaas (nog) geen foto van de tafel, maar wel van BVD, zie hierboven... ;)

  • 16 Juli 2006 - 16:11

    Milly:

    Zoals je ziet, ook foto's van de tafel van BVD! :):)

  • 23 Oktober 2006 - 07:09

    Maria:

    Goed werk als ik het zo lees, alleen jammer dat de site niet up to date gehouden wordt. Het is mooi om in stappen mee te lopen met dit project.
    Succes Maria

  • 23 Oktober 2006 - 07:10

    Maria:

    Goed werk als ik het zo lees, alleen jammer dat de site niet up to date gehouden wordt. Het is mooi om in stappen mee te lopen met dit project.
    Succes Maria

  • 27 Februari 2007 - 20:30

    Henriette Vogelaar:

    hallo Milly.
    Heerlijk om de ontwikkelingen weer te zien en te lezen.Maar.ik krijg geen mail en kan mijn mailadres niet toevoegen...what to do?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 113435

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

VIJF jaar JUBILEUM !!!

Landen bezocht: