Lang geduurd, ... veel gebeurd !!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu Lang geduurd, ... veel gebeurd !!! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Milly Zeilstra - WaarBenJij.nu

Lang geduurd, ... veel gebeurd !!!

Door: Milly

Blijf op de hoogte en volg Milly

05 Februari 2008 | Sri Lanka, Colombo

Lieve mensen,

Het is lang, echt te lang geleden. Er zijn veel dingen gebeurd, afhaken van potentiële geldgevers, computer meermalen langdurig gecrasht en ook op persoonlijk vlak veel gebeurd. Hierdoor geen mogelijkheid om de site bij te werken. Hoop op begrip hiervoor.

Het belangrijkste is dat alles in Sri Lanka in het tehuis heel goed doorliep, mede door onze vaste sponsors en de zorgouders konden we er met elkaar voor zorgen dat de kinderen goede zorg kregen.
Ongeveer anderhalf jaar geleden is het gebouw voor de ambachtschool geplaatst zoals ook al bekend is. De exploitatie ervan liet helaas op zich wachten vanwege bovengenoemd financieel probleem. Maar we hebben inmiddels voldoende kunnen sparen en ook enkele extra Kerstgiften mogen ontvangen, waarvoor onze grote dank.
Hierdoor konden we het geld voor (alvast) twee machines overmaken naar Sri Lanka en deze machines zijn eind januari geplaatst en rond deze tijd zijn ze er mee gestart in de ambachtschool om de kinderen een vak te leren. De spullen die door hen gemaakt gaan worden, zullen worden verkocht, waardoor ze uiteindelijk voldoende geld hebben om minimaal de ambachtschool draaiende te houden.

In februari/maart zullen er foto's worden gemaakt die wellicht eind maart bij mij in bezit zijn, zodat ik ze op de site kan plaatsen.

In november is Vera, één van onze medewerkers naar Sri Lanka geweest. Zij heeft een paar keer overleg met het bestuur en de contactpersoon gehad. Hier is mede uitgekomen dat we vrijwilligers e/o stagiaires mogen sturen, die enige opleiding of ervaring hebben in het begeleiden en aansturen van begeleiders van kinderen met een handicap. Dit moet wel voor langere duur zijn, minimaal 3 maanden. Vera coördineert dit.

Zoals u ziet, komt het geld heel goed terecht! We hopen dat we in de nabije toekomst de andere 4 machines kunnen aanschaffen met behulp van uw steun en hopen tevens dat u onze site doorgeeft. Dat mag natuurlijk aan ieder die interesse heeft in dit mooie werk voor de kinderen in Sri Lanka.

We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.

Nogmaals bedankt voor uw vertrouwen en steun, ondanks dat er weinig informatie door kon komen!
Geweldig!

Warme groet,
namens het vrijwillige team,
(voorzitter)

• 06 Februari 2008 - 10:04

P.S. Van Milly:

We vinden het leuk om reacties te krijgen, dus... feel free...!

• 06 Februari 2008 - 16:43

Marja En Margriet:

Hallo Milly,

Heel fijn om te lezen dat er ondanks tegenwind zoveel van de grond gekomen is.
    Wat fijn te lezen dat de ambachtsschool zoveel vooruitgang geboekt heeft.
    proficiat
    marja en margriet

• 09 Februari 2008 - 08:00

Silvia:

Leuk om dit allemaal weer te lesen Milly!
    Jij doet zo goed Milly...ik vind je
    geweldig :)

Lieve groeten van,
    Silvia
    (Hellevoetsluis)

• 10 Februari 2008 - 07:16

G.van Leeuwen:

Heel fijn dat we dit bericht krijgen want jullie bleven in ons achterhoofd hangen als goed doel waar we wat mee willen doen.Dus we zijn heel blij met deze herinnering>nieuwsbulletin.
    Dankjulliewel en heel veel succes..

• 11 Februari 2008 - 10:29

Dank!:

Fijn om deze berichtjes te lezen, dat doet me goed! Dank jullie wel!

• 12 Februari 2008 - 10:55

Constans:

Heej Milly,

Ontzettend leuk om weer van je te horen en dat alles nog zo goed gaat in Weligama. Ik was vorige week nog in SL maar had helaas geen tijd om langs te gaan. Doe dat zeker een volgende keer. Je hoort nog van me, en intussen veel succes met alles.

Hartelijke groet,
    Constans.

Milly

Mijn naam is Milly Zeilstra. Ik ben voorzitter en oprichter van Stichting Childrenshome Sri Lanka. http://www.childrenshomesrilanka.nl Doel: kansarme kinderen helpen op reis door hun jeugd naar een betere toekomst! Wij zijn een relatief kleine stichting met een groot en effectief bereik en daar ben ik heel dankbaar voor. Alle medewerkers zijn vrijwilligers, alle onkosten m.b.t. de stichting, zoals ook bijv. reiskosten etc. worden door ieder uit eigen privémiddelen betaald. Persoonlijk: Ik heb vier volwassen kinderen, twee zoons en twee dochters en trotse oma van twee kleindochtertjes. Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik vind het belangrijk om kinderen hun eigen weg te laten kiezen e/o ze te helpen naar zelfstandigheid. Dit is ook de reden waarom ik deze stichting heb opgericht, om ook deze kinderen via hun eigen gemaakte kaarten, touwwerk, matten etc. te laten merken dat zij belangrijk zijn en ze op deze wijze ook geld kunnen verdienen!